כיום, אין כמעט מוצר בעולם ההייטק היוצא לשוק שלא יוצא לו סרט תדמית. אם תסתובבו בתערוכות הגדולות המתקיימות במהלך השנה ברחבי העולם תראו שכמעט כל חברה שבכוונתה להוציא מוצר חדש לשוק תציג סרט תדמית בטרם תוציא את המוצר לשוק.
חשוב מאוד להבדיל בין סרט תדמית לפרסומת. פרסומת באה להציג משהו בצורה כפויה ללקוח שהוא לא תמיד נמצא בקהל הלקוחות הפוטנציאלי ברכישתו. להבדיל מכך, סרט תדמית הינו אמצעי שגם נועד להחדיר ללקוח הפוטנציאלי מסרים חיוביים אולם סביר שהוא יוצג ללקוח המעוניין או לפחות מתעניין בתחום בו צפוי להיות משווק המוצר העתידי.
כאשר יוצרים סרט תדמית, כדאי לשים לב שהכל תמיד נראה מאוד אוטנטי ואמיתי וזאת בשונה מפרסומת שאתה מזהה ישר שמנסים למכור לך משהו או לפחות שמדובר במשהו שיווקי. קחו לדוגמא את חברת רפאל שלאחר ההצלחה של מערכת כיפת ברזל ככל הנראה תצליח ליצור סרט תדמית שייראה אוטנטי ביותר לצורך שיווק מערכת זאת.
כמו כן, פרסומת מיועדת להיות משודרת בפרק זמן קצר ביותר בעוד סרט תדמית יימשך זמן רב יותר, יכלול ראיונות עם אנשים, קטעי קריינות, הצגת ההתפחות של המוצר ולפעמים הצגה וניסויים של המוצר במהלך הסרט.
סרט תדמית תמיד יהיה עדיף יותר לחברה מאשר חומר כתוב, שכן חומר כתוב עלול להיות משעמם יותר ולא תמיד מעניין במיוחד. לקוח פוטנציאלי תמיד יעדיף משהו ויזואלי שימשוך ויסקרן אותו.
אז לכן, אם ברצונכם להוציא לשוק מוצר חדש, שיטה שמאוד מומלצת לתערוכות לדוגמא היא יצירה של סרט תדמית. אנשים באים לרוב לתערוכה מתוך עניין מסוים לחפש מוצר בו הם מעוניינים ובנוסף לעלונים שתמיד מחלקים, סרט תדמית קצר והרצאה על המוצר עשויים להניב תוצאות טובות יותר.